En liten bit från det paradis jag befinner mig i ligger, mitt i byn men gömt från allfartsvägen, ett mycket besynnerligt – och övergivet – ställe som, har min vän Ma berättat, kallas Miljonärens. Helt enkelt för att en miljonär kom ditfräsande en gång, köpte det, beställde dit en massa konst och sedan bara lämnade. Kanske för att han hade andra projekt p g a alldeles för mycket pengar… (när många människor inte ens har tak över huvudet). Nu står det bara och förfaller. Jag smög dit…












Lämna en kommentar