Tog med min vän C till Miljonärens på kvällen, så att vi kunde förundras tillsammans. Sedan badade vi, länge. På vägen tillbaka mötte vi G, som bor i byn och som berättade att den famösa tuppen utanför museet Kvarnen i Filipstad också tillhört Miljonärens samling. Och på den lustiga lilla scenen, snett till höger framför huset, hade det stått någon slags orkester i typ plåt som flyttat till Eskilstuna.













Lämna en kommentar